۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۶۹۵
در نطق میان دستور نمایندگان مطرح شد؛

انجمن حجتیه به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است| اختلافات در جلسات خصوصی حل شود

عضو هیأت رییسه کمسیون برنامه و بودجه مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به نگرانی امام خمینی (ره) نسبت به نفوذ و حضور انجمن حجتیه در قدرت و حکومت، گفت: انجمن حجتیه بر آن است که فساد را گسترده‌تر کرده و کارآمدی را از نظام بگیرد.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز سه‌شنبه ششم آذرماه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

شهرداری پایتخت نظام جمهوری اسلامی را از بلاتکلیفی دربیاورید

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت گفت: ای کاش از برخورد لین پیامبر رحمت(ص) از خشونت دوری می کردیم و با مردم مهربانانه برخورد کنیم و به شوراهای پارلمان های محلی اهمیت دهیم و در کنفرانس وحدت حداقل از علمای اهل سنت کشور خود نیز تجلیل کرده و چند دقیقه به امثال مولوی عبدالحمید هم فرصت سخنرانی دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: «ب» بسیج نشانه بی ادعایی و بی باکی، «س» بسیج نشانه ساده زیستی و سلامت نفس، «ی» بسیج نشانه یاوری محرومان امام(ره) و رهبری و «ج» بسیج نشانه جانبازی و جهاد در راه خدا است و امیدوارم با فرماندهی جدید بسیج از اتصال این عزیزان به احزاب سیاسی پرهیز کرده و بدانیم قطعا هرکس این خصوصیات را داشته باشد بسیجی بوده و هرکس از این خصلت ها به دور باشد بسیجی نیست.

وی افزود: در این وانفسای عالم مکاره دیپلماسی و روابط بین الملل باید دست به دست هم داد و به جای تضعیف فرماندهان دستگاه دیپلماسی از شجاعت و دانایی آنها در عرصه سیاست خارجی تجلیل کنیم و بپذیریم در کشور با وجود حداقل 15 میلیارد تومان قاچاق کالا، 14 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، املاک نجومی، سلطان های سکه، شکر و دلار حتما پولشویی در کشور وجود دارد لذا دستگاه قضایی تمام قد و دستگاه اجرایی با تمام وجود قانون مبارزه با پولشویی را اجرا کنند.

کواکبیان در ادامه با طرح این سوال که تا کی قرار است شورای هماهنگی اقتصادی رؤسای سه قوه تداوم یابد، اظهار داشت: بسیاری از تصمیم های آقایان نیاز به قانونگذاری دارد که مجلس در رأس امور از آن بی خبر است لذا این نگرانی وجود دارد که شورای نگهبان که بر اساس قانون اساسی باید حافظ شرع و قانون اساسی باشد، علاوه بر سیاست های کلی نظام، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از این پس مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی را مبنا قرار دهد.

رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی همچنین اضافه کرد: بارها اصلاح طلبان از ما می پرسند در این شرایط تنگنای اقتصادی در مجلس چه می کنید که صادقانه به مردم می گویم علیرغم داشتن فراکسیونی بزرگ، اما زمانی به توفیق دست پیدا می کنیم که همکاران مستقل در مجلس اقدامی کنند لذا کاری از دست ما بر نمی آید.

وی افزود: البته این اشکال به این خاطر است که نمایندگان بر اساس نظام انتخابات حزبی به مجلس نیامدند لذا بهتر از این نمی شود از این رو امیدواریم در آینده با اجرای طرح پارلمان اصلاحات در سراسر کشور بتوانیم صرفا نمایندگان منتخب احزاب را به مجلس راه دهیم که پاسخگویی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: وزیر کشور به چه حقی حکم شهردار منتخب شورای شهر تهران را نگاه داشته در حالی که پیش از این به صورت استمزاجی نظرخواهی شده و شهردار منتخب تأیید شده بود همچنین دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اعلام کردند حناچی هیچ مشکل امنیتی و اطلاعاتی و هیچ فساد اخلاقی و اقتصادی نداشته است ضمن اینکه وی اهل جبهه و جنگ است.

کواکبیان ادامه داد: اگر وابستگان مقامات سی سال قبل عضو گروهک منافقین شده و حتی برخی از آنها اعدام شده باشند و در کمتر از 24 ساعت علیرغم تخلفات عدیده مالی در پرونده املاک نجومی، بلافاصله پرونده امثال قالیباف را تأیید می شود اما در حال حاضر پایتخت نظام جمهوری اسلامی را بلاتکلیف مانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها برخی سایت ها و خبرگزاری های مدعی اصولگرا علیه اصلاح طلبان کلیپ می سازند و صحبت هایی می کنند اما هیچ کس از ما دفاع نمی کند چنانچه من جایی گفتم صرفا حدود 8 میلیون تومان از دانشگاه حقوق دریافت می کنم و از مجلس درآمدی ندارم و صرفا برخی هزینه های ضروری را دریافت می کنم اما اینگونه پخش کرده اند که فردی گفته است من 25 میلیون تومان حقوق دریافت می کنم لذا امیدواریم صداقت و راستی در تمام ما شکل بگیرد.

انجمن حجتیه به دنبال گسترده‌تر کردن فساد است

جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بیان مساله در نطق امروز فراتر از باورهای درون نظام نخواهد بود. آبشخور آن تجدیدنظر طلبی، شهرت و الهام از بیگانگان نیست. با این تراز، هنوز بزرگترین دارایی نسل حاضر، انقلاب، جمهوری اسلامی و ایران است و کسانی می توانند حیات انقلاب را صیانت و ضمانت کنند که تلخی بیان واقعیت ها را بچشند و حلاوت تملق و پاداش تقرب را وانهند. در شهرآشوب سیاست، اگر با دلسوزی و حتی پژمردگی، نهال نقد را به شرط عدم سقوط در سیاه چال نفی را آبیاری کنیم، به مرزی رسیدیم که انقلابی شرمنده و شرمنده انقلاب، شهدا و ملت نباشیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در تاریخ ایران، خسران تملق از تخریب خائنین کمتر نبوده است. در حال حاضر در کشور مشکلات عدیده ای داریم که اوضاع را بسامان نشان نمی دهد و هر طریقی که برمیگیرم، رنگ پاشی به رخسار می ماند، زیرا که غرور و لجبازی امکان بازنگری، بازاندیشی و محاسبه را از ما گرفته است. واکاوی اوضاع، نقص عمده در راهبردها و شعارها را به رخ می کشد. اعوجاج و عدم تقارن در استراتژی ها را در چند لایه به آگاهی ارباب معرفت و اصحاب انقلاب می رسانم تا پارلمان برای آنها علاجی نماید.

وی در طرح نخستین مورد گفت: ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است. آیا می دانید که شاخص های فرهنگی از شاخص های سیاسی و اقتصادی بسیار اسفبارتر و آزاردهنده است. ضمن تاکید بر اقتدار نیروهای نظامی و بسیج و حفظ آمادگی نیروهای مسلح و تاکید آگاهانه و هوشمندانه بر بازدارندگی موشکی، یادآوری می کنم روحیه میلیتاریستی در قوه قضائیه، پارلمان و قوه اجرایی سوسو می زند. یادآوری می کنم انقلاب با مردم آغاز شد و با مردم به پیروزی رسید و جنگ را هم مردم اداره کردند. یکی از عمده دلایل شکست محمدرضا پهلوی، صدام و شوروی سابق، گم شدن سیاست و فرهنگ و اقتصاد و غرق شدن جامعه در جاه طلبی میلیتاریستی بود و عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی نیز همین مسیر را تجربه می کند و انشاالله همنشین کسانی باشند که لیاقتش را دارند.

عضو هیئت رییسه کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در تشریح دومین محور توضیح داد: در بخشی از نگرش ها و پیش داوری های اصحاب انقلاب به وضوح نفوذ و رسوخ افکار و ایده های مارکسیستی به چشم می خورد. در برهه ای از زمان مارکسیست در مغز و جان سرمایه داری نیز خیمه زد. نگاه اسلام به پدیده های پیرامونی دیالکتیکی نیست. اسلام ماتریالیسم و ایده آلیسم تاریخی را قبول ندارد که بر مبنای آن روابط خارجی را شکل دهد. ما نمی توانیم بر مبنای تضاد دیالکتیکی، تاریخ را فرمان دهیم. مطلوب و پذیرفتنی نیست با همین فلسفه فرد را فدای جامعه کنیم و هیچ اصالتی به فرد و مسئولیت های او قائل نباشیم. نابودی ملت ها به شکل طبیعی یا تصنعی هم برگرفته از داروینیسم اجتماعی اسپنسر است که از نظریه انتخاب طبیعی الهام گرفته است که آمریکایی ها با ایده سرزمین های سوخته آن را دنبال کردند. ما با آنها فرق داریم. مبادا پیامبر(ص) و علی(ع) را بگذاریم و ابوذر را مقتدای خویش کنیم. ابوذر به عنوان صحابی مورد احترام است اما نمی توان آن را نبی و امام خویش قرار داد.

محبی نیا گفت: با این اوضاع و احوالی که در کشور با صاحبان سرمایه برخورد می شود، نمی توان به ایده خلق ثروت مقام معظم رهبری رسید.

وی تصریح کرد: شهید قدوسی در برهه ای از زمان خطاب به امام خمینی (ره) نوشت که برخی مصادره های انجام گرفته، تاراج مال مردم است. تا زمانی که حرمت مال و اموال و دارایی مردم به معنای واقعی رعایت نشود، رشد اقتصاد شعاری بیش نخواهد بود و اوضاع همینی هست که هست.

این نماینده مجلس در تشریح سومین محور افزود: تکلف سیاسی موجب نفرت، انزجار و خصومت می شود، کما اینکه تبرج باعث می گردد ناشیان به طمع و هوس بیفتند و برای نظام و کشور مشغله و مزاحمت ایجاد کنند. نظام را به تکلف و تبرج سیاسی آلوده نکنیم.

عضو هیئت رییسه کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در بیان محور چهارم توضیح داد: یکی از نگرانی های عمده امام خمینی (ره) نفوذ و حضور انجمن حجتیه در قدرت و حکومت بود. آنها پیش روی جامعه وحشتناک ترین ایده ها را مطرح کردند و تمام تقلایشان بر آن است که فساد را گسترده تر کرده و کارآمدی را از نظام بگیرند و با قفل بروکراسی، سیاست و فرهنگ و به زعم خویش، تاریخ را به مسیر اصلی برگردانند و اراده و تلاش را از انسان بگیرند. عزیزی گفت مبادا با نام امام را رهبر معظم انقلاب تسویه حساب کنند؛ که بسیار حرف درستی است و عکس این استدلال نیز باید پاس داشته شود که مبادا با نام رهبر انقلاب با امام کینه توزی کنند.

وی به پنجمین محور مور نظر خود اشاره کرد و گفت: جماعتی که با نفاق به درون نظام رخنه کرده و مانع عقلانیت و خردگرایی و سیاست ورزی می شوند. آنان که بزرگ شده خود نظام بودند، شیفته قدرت باقی ماندند، اخلاق را ذبح کردند و سخت ترین آسیب ها را به نظام وارد کردند و اکنون هم در امنیت کامل هستند.

عضو هیئت رییسه کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس افزود: جاه طلبی میلیتاریستی، خیانت انجمنی، غفلت پوپولیستی و مارکسیست نفوذی حاصل نفوذ دشمن به درون جامعه است. پارلمان به جای تعریف و تمجید از شخصیت ها و خلق تعریف های بیجا مثل خلق پول پرقدرت، برای ادارات و نهادها و اشخاص، ای کاش فکری به حال این اوضاع کند.

حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران باید تعدیل شود

ذبیح نیکفر لیالستانی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به پایان خود نزدیک می شود که مواضع استکبار جهانی در برابر نظام جمهوری اسلامی همچنان خصمانه می باشد، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و روسای جمهورشان در برابر نظام اسلامی اعتنایی ندارند که چه کسی رییس جمهور و از چه جناحی باشد، بلکه به دنبال امتیازگیری و سلطه و به بیان دیگر از مقامات آمریکا که در پی خشکاندن ریشه ایران هستند، البته رهبر معظم انقلاب فرمودند این آرزو را به گور خواهند برد.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشتی مردم خصوصا کارمندان، کارگران و حاشیه نشینان، بازنشستگان و روستاها که در فراهم آورن حداقل های نیاز روزانه خود مستاصل شده اند دولت چه اقدامی برای آنان انجام داده است یا چه برنامه های برای آینده آنان دارد؟ چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی های لجام گسیخته وجود ندارد؟ در شهرها یک کالا به چند قیمت فروخته می شود واگر انبارهایی کشف می شود چرا عرضه نمی شود و اگر عرضه می کنند در بازار و برای مردم محسوس نیست؟

نیکفر لیالستانی افزود: بر اساس سیاست های غلطی که دولت در کنترل بازار دارد و عدم نظارت و عرضه خودرو خصوصا با نرخ کمتر از 5 درصد قیمت بازار شما را متوجه ارتباط خودروسازان با دلالان نمی کند که برای عرضه خودروهای بی کیفیت با قیمت های کذایی هیچ نظارتی وجود ندارد؟

وی اظهار کرد: در میدان نبرد سرداران و فرماندهان جبهه نبرد نباید اشتباه کنند، اگر کوچکترین اشتباهی را مرتکب شوند خسارت ها جبران ناپذیر و سنگین خواهد بود، کسانی که خطای عمد را مرتکب شده اند و در میدان اقتصادی مشکلاتی آفریده اند باید محاکمه صحرایی شوند، چطور شد در میدان نبرد اقتصادی افرادی که با دشمنان همصدا شدند و به علت سیاست های غلط دلار را تا مرز 20 هزار تومان سوق دادند فقط 2 نفر اختلالگر اقتصادی اعدام شد؟ مردم انتظار دارند افرادی که سفره های آنان را کمرنگ شده اند محاکمه و مجازات شوند.

نیکفر لیالستانی یادآورشد: تجربه 40سال اخیر اثبات کرد که چاره حل مشکلات اقتصادی کشور روی آوردن به اقتصادی مقاومتی که با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا و پیشرو می باشد، بر این اساس چرا واردات بی رویه محصولات کشاورزی خصوصا چای و برنج که تضعیف تولیدات داخلی را به دنبال دارد، صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال 97 برنج با ارز مبادله ای وارد و با ارز آزاد عرضه شد و کشاورزان را به فلاکت انداخت، رهبر انقلاب استفاده از کالای ایرانی خصوصا در دستگاه های اجرایی را باطل سحر دشمن نامیدند، اما مسئولان اجرایی کشور در این سحر گرفتار شدند و حتی حاضر به استفاده از چای ایرانی نیستند.

نیکفر لیالستانی گفت: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هنوز عده ای امید به ادامه حضور دارند و با سوء تعبیر از ماده 103 قانون خدمات کشوری صدور حکم آنان انجام نمی گیرد، اعضای هیات علمی دانشگاه ها در کلاس های درس هیات علمی هستند نه در کرسی ریاست و مدیریت خارج از دانشگاه ها.

وی در ادامه بهره برداری از راه آهن گیلان را به مردم این منطقه و مسئولان تبریک گفت و از دولت های گذشته و فعلی خصوصا از نوبخت تشکر کرد.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: خسارت های جانی و مالی محور در حال احداث سراوان-سیاهکل-لاهیجان که در سال 94 ناقص افتتاح شد و از پروژه های ملی می باشد با کشته شدن ده ها نفر در شهرستان سیاهکل منطقه را وارد فاز حزن و اندوه نموده است و پروژه تقاطع سطح میدان گیل در لاهیجان اگر عنایت ویژه نشود همچنان مردم گرفتار ترافیک و معضلات و تصادفات ناشی از آن خواهند بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر ورزش و جوانان، افزود: قول کتبی و شفاهی شما در خصوص پروژه های سالن ورزشی تختی لاهیجان، چمن مصنوعی زمین ورزشی سیاهکل که از مناطق محروم می باشد همچنان بر زمین مانده است. 

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به آلودگی هایی که کارخانه سیمان سبز گیلان در بخش دیلمان برای مردم به وجود آورده است عنایت ویژه ای داشته و اقدام عاجل فرمایند، سلامتی مردم از جمله مسئولیت هایی است که شما هم با آن درگیر هستید.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر کشور افزود: در استان گیلان خصوصا لاهیجان و سیاهکل معضل پیشروی آب دریا، رانش کوه و سیل طی سال های اخیر امان مردمرا برید برای جبران خسارت ها هیچ اقدام موثری صورت نگرفت، عنایت فرمایید و اقدام عاجل انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، عنوان کرد: نسبت به واردات بی رویه و کاهش تعرفه محصولات کشاورزی خصوصا برنج و چای تجدید نظر و از کالای ایرانی و کشاورزان حمایت کنید.

وی افزود: از دولت توقع داریم با توجه به تورم سرسام آور در تعدیل حقوق و دستمزد کارمندان کشوری و لشکری و کارگران بر اساس شاخص های تغییر پایه پولی کشور و نزخ ارز صورت پذیرد و ماه های باقی مانده سال 97 و سال 98 لحاظ شود.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر نیرو گفت: در خصوص فاضلاب شهرهای شمالی کشور خصوصا شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اقدام لازم صورت نگرفته ودر شهرستان لاهیجان فاضلاب ناتمام است و آب شرب هم از کیفیت و کمیت لازم و کافی برخوردار نیست، همچنین آب شرب روستاها که عموما در شهرستان سیاهکل و بخش دیلمان از شبکه های فرسوده و قدیمی برخوردار هستند، تجدیدنظر کرده و در فراهم آوردن آب شرب برای مردم منطقه از جمله وظایف حکومت و نظام می باشد و قصور و کوتاهی در این امر سلامت مردم را به خطر انداخت و انتظار داریم در این مورد اهتمام ویژه صورت بگیرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان افزود: هر گاه که از این وزارتخانه یاد می شود از بهداشت و درمان سخت می گوییم، آموزش پزشکی در این حوزه مغفول باقی ماند و انتظار داریم اهتمام ویژه در امر آموزش پزشکی صورت گیرد خصوصا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در رابطه با چای کاران این پتانسیل در فضای فیزیکی منطقه شمال کشور وجود دارد که از چای حمایت کنیم و به تولیدی برسیم که استقلال کامل در این زمینه را داشته باشیم، ما در دهه هفتاد حدود 80 هزار تُن در سال تولید چای داشتیم اما بی توجهی ها باعث شد سطح زیر کشت از 32 هزار هکتار به کمتر از 20 هزار هکتار و تولید از 70 هزار تن به کمتر از 20هزار تن برسد.

مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد باید از بالا به پایین صورت گیرد

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، گفت: امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و ملت ایران پیروز نبرد میدان در برابر استکبار و زر و زور و تزویر است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 40 سال رشادت، همدلی و دین باوری با درایت مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) در ایران بزرگ اتفاق افتاد و امروز ما سکانداران کشور در سه قوه باید در برابر مردم پاسخگو باشیم. در این سال ها ضعف هایی در مدیریت کشور وجود داشته که با یک رفتار کینه توزانه ترامپ و پیمان سپاران منطقه ای او مانند عربستان، این ضعف های مدیریتی فشار را بر مردم مضاعف کرده است که این مسئله باید جبران و سریعاً حل شود.

وی تصریح کرد: فساد، این اژدهای هفت سر در بدنه حاکمیتی باید از بین برود و اعتماد که سرمایه اجتماعی کشور ما است، باید در میان مردم زنده شود. این مسئله میسر نمی شود، مگر اینکه مبارزه با فساد از بالا به پایین آغاز شود.

رضیان گفت: امروز سودجویی در فضای اقتصادی فراوان دیده می شود، به عنوان مثال چرا کالایی مانند مایع ظرفشویی 4 لیتری که قیمت 11 هزار تومان داشته امروز باید با برچسب 41 هزار تومانی در بازار فروخته شود. این در حالی است که نرخ دلار سه برابر شده ولی چرا باید برخی کالاها قیمتشان از 4 برابر هم فراتر رود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: چه کسی بر این افزایش لجام گسیخته قیمت ها نظارت دارد؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دادگستری چرا نظارتی بر این افزایش قیمت های بی دلیل ندارند؟

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران اظهار کرد: متاسفانه ما چنان خود را در دعواهای سیاسی غرق کرده ایم که مسائل اصلی مردم و معیشت خانواده ها برای ما اولویتی ندارد. متاسفانه منشأ این سیاسی کاری ها نیز گاهی در همین مجلس در بین جناح های موجود با تندروی ها دیده می شود. مردم از این تندروی امثال ما نمایندگان خسته شده اند.

وی، انگ بی دینی و ضدولایت فقیه بودن را یکی از آفت های نظام برشمرد و تاکید کرد: نیاز مبرم امروز جامعه، همدلی، دوستی، یکرنگی و رفع مشکلات اقتصادی مردم است. اگر مردم از ما راضی باشند، ترامپ کیلویی چند است؟  و اگر مردم به ما اعتماد داشته باشند، ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

رضیان خطاب به رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی، عنوان کرد: مردم مازندران به ویژه حوزه انتخابیه‌ام از طریق تولید مرکبات، امرار معاش می کنند ولی به دلیل قیمت نازل آن به علت نبود ساختار صادراتی و بی توجهی در مدیریت تولید مازاد بر مصرف، زیان های زیادی به کشاورزان وارد کرده و حتی هزینه های تولید نیز تامین نمی شود، این در حالی است که تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته و نیاز به ورود دولت به این حوزه احساس می شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: درخصوص خرید تضمینی گندم نیز به دلیل نرخ پایین تعیین شده باید تجدیدنظر کرد چرا که کشاورزان در این حوزه نیز معترض هستند.

رضیان از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز به دلیل پیگیری ها درخصوص بیمارستان قائمشهر تقدیر کرد و در عین حال گفت: انتظار داریم همانطور که اعلام شده تا پایان سال 98 این طرح به پایان برسد و آماده بهره برداری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون 65 درصد از عملیات اجرایی این پروژه پیش رفته است، خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معابر بین شهری و روستایی در تمامی شهرستان های حوزه انتخابیه ام وضعیت نامناسبی دارد و شما بهتر از ما می دانید که چه کاستی ها و نارسایی هایی در این حوزه وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه اشتغال نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن البرز مرکزی مورد بی مهری قرار گرفته اند و مردم سوادکوه انتظار دارند که با رونق این پروژه، اشتغال در منطقه بهبود یابد اما وعده ها و قول ها در این خصوص عملی نشده و حق مردم نادیده گرفته می شود، لذا ضرورت دارد تا دستور فرمایید تا هر چه سریعتر این معادن فعال شوند.

وی ادامه داد: نساجی مازندران و قائمشهر نیز نیاز به توجه جدی تر مسئولان دارند و کارگروه های تشکیل شده در استان نیز هنوز نتوانسته اند مشکلی را در حوزه انتخابیه حل نمایند.

اختلافات باید در جلسات خصوصی حل و رسانه‌ای شود

اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و بسیج، گفت: بسیج شجره طیبه و درخت تنومندی است که با نوای دلنشین خود چشم طمع دشمنان را دور نمود، کلید طلایی حل مشکلات کشور است و اختصاص به یک منطقه ندارد بلکه یک فرهنگ و حرکت فرهنگی است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تقارن هفته وحدت و بسیج فرصتی است تا تفکر و فرهنگ بسیجی در بستر وحدت فراگیر جامعه بر مبنا و سیره پیامبر رحمت و حکمت، منطق و اخلاص گسترش یابد. نتیجه اختلاف تشنج و قطب بندی است. در فضای غوغاسالاری و هیاهو حقیقت پنهان می‌شود، اختلافات که امر طبیعی است باید در جلسات خصوصی حل و بعد در رسانه ها و تریبون‌ها بیان گردد.

وی افزود: نماز جمعه ها باید قرارگاه تقوا، ایمان، بصیرت، اخلاق، مشعل هدایت و ابزار تقویت وحدت باشد. در خطبه ها سفارشات امام راحل و مقام معظم رهبری فراموش نشود. امام جمعه هم خود را باید تکریم کند و هم مردم او، هم به تقوا سفارش و هم آن را رعایت کند.

مسعودی ادامه داد: اگرچه تحریم ها بی اثر نیست اما حل مشکلات ضروری است، مردم مشکل نان و معیشت دارند. خشکسالی و بیکاری بنیان خانواده را متزلزل کرده، وام ها دردهای بی درمان شده، ربا رونق گرفته و برای پرداخت وام برخی قصد فروش کلیه دارند. این زیبنده کشور ما نیست؛ سفارش پیامبر و امیر المومنین رسیدگی به یتیمان و فقرا است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات حضرت امیر مومنان، یادآور شد: اگر رسیدگی به محرومان فراموش شود ثروت‌ها در یک قطب جمع خواهد شد. اکثریتی محروم و بی نوا به وجود می آید و دیری نخواهد گذشت که انفجاری در اجتماع نفوس و اموال سرمایه داران را به آتش بکشاند بنابراین رسیدگی به حال محرومان بیش از آنکه به نفع محرومان باشد، به نفع سرمایه داران و حاکمان است که تعدیل ثروت حافظ ثروت است.

مسعودی اظهار داشت: امروز حال کارگران، بازنشستگان، کشاورزان، رانندگان، معلمان و بسیاری از کارمندان و هنرمندان مانند حال پیرمرد درمانده نصرانی است، بسته‌های حماتی با سرعت و کرامت باید توزیع شود. گره های اشتغال را باید باز و مرکز نشین نباشید، مجلس به وزرا رای اعتماد داد تا با عملکرد بسیجی، انقلابی و جهادی پاسخ نمایندگان داده شود.

وی در ادامه خطاب به وزرای دولت، افزود: دشمنان اعتماد مردم به اصل نظام را هدف قرار دادند، لذا با توجه به اینکه اعتماد مجلس موقعیت شناس و در عین حال بیان مطالبات بود؛ وزیر راه و شهرسازی گردنه‌های پر پیچ و خطرناک هنوز قربانی می‌گیرد، وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه ها هنوز مشکل دارند و حقوق معادن پرداخت نمی شوند، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی کارگران و بازنشستگان دلگیر و دلشکسته‌اند زیرا رفاه رخت بربسته است. وزیر اقتصاد و دارایی ارز که با بالا رفتن آبرو را نشانه رفت، با پایین آمدنش قیمت ها کاهش پیدا نکرد.

مسعودی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاوری زمین های مستعد منتظر گیاهان دارویی و درختان دیم هستند، وزرا، استانداران، مدیران کل و مسئولان از پشت میز برخیزید زیرا این‌ها امانت هستند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خداوندا به دانشجویان دانش، به دانش آموزان سرانه، به سران ما درد، به دردمندان ما دوا، به دوای ما خاصیت، به خواص ما بصیرت و به بصیرتمندان موقعیت شناسی عطا فرما./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات